NOUTO- JA PALAUTUSPISTE HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA ALEPA MYYMÄLÄ - AVOINNA JOKA PÄIVÄ 24H

Info


YLEISTÄ

Miksi vuokrata meiltä?
Tarjoamme laadukkaita lasten matkailutuotteita juuri siellä, missä niitä tarvitaan – Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Sijaintimme tekee varauksen noudosta ja palauttamisesta helppoa ja vaivatonta.

Mitä tarjoamme?
Kaiken, mitä tarvitset matkustaaksesi mukavasti lapsesi kanssa – kuten matkarattaita, matkavaunuja, turvaistuimia ja muita tarpeellisia lasten matkustustarvikkeita.

Kuka voi vuokrata Vaununi.fi:stä?
Kuka tahansa, joka matkustaa Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta – olitpa sitten saapumassa, lähdössä tai välilaskulla.

Voinko vuokrata, vaikka en lentäisi Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta?
Kyllä, voit – kunhan pystyt noutamaan ja palauttamaan tuotteet lentoasemalta.

Soveltuvatko tuotteet vastasyntyneille?
Kyllä. Valikoimastamme löytyy lasten matkustustuotteita kaikenikäisille, vastasyntyneistä taaperoihin. Jokaisen tuotteen kuvauksesta näet suositellun ikä- ja painorajan.

Kuinka ajoissa vuokraus kannattaa tehdä?
Suosittelemme tekemään varauksen vähintään 48 tuntia ennen matkaa, jotta varmistat tuotteiden saatavuuden – etenkin kiireisinä matkustussesonkeina. Alle 48 tuntia ennen lähtöä tehtävät varaukset tulee tehdä asiakaspalvelun kautta, ottamalla yhteyttä osoitteeseen contact@vaununi.fi.

Missä sijaitsemme?
Vuokratuotteet voi noutaa ja palauttaa Alepa-myymälään, joka sijaitsee Terminaali 2:n tuloaulassa, P-kerroksessa. Tarkka sijainti löytyy sivustomme “Pick-Up”-osiosta.

Milloin olemme auki?
Olemme avoinna 24/7 – vuoden jokaisena päivänä, joten voit noutaa ja palauttaa tuotteet silloin, kun se sopii aikatauluusi parhaiten.

PALVELU, TUOTTEET JA NIIDEN KÄYTTÖ

Puhdistetaanko tuotteet vuokrausten välillä?

Kyllä! Kaikki vuokratuotteemme käyvät läpi tarkan ja perusteellisen puhdistus- sekä huoltoprosessin jokaisen vuokrauksen jälkeen, jotta voimme taata tuotteiden turvallisuuden, siisteyden ja palvelumme korkean laadun jokaiselle asiakkaalle.

Voinko pyytää apua turvaistuimen asennuksessa?
Kyllä. Voit helposti tarkistaa asennusohjeet ja -videot skannaamalla vuokratun istuimen QR-koodin. Mikäli tarvitset lisäapua, tiimimme neuvoo mielellään puhelimitse tai sähköpostitse ennen matkaasi.

Entä jos huomaan noudon jälkeen tarvitsevani toisen tuotteen tai lisävarusteen?
Tilauksen muuttaminen onnistuu saatavuuden mukaan. Ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian, niin järjestämme vaihdon tai lisäyksen.

Mitä jos lentoni myöhästyy tai palautusaikani muuttuu?
Olethan meihin yhteydessä pikimmiten sähköpostitse tai puhelimitse ja ilmoita uusi palautusaika. Teemme parhaamme mukautuaksemme aikatauluusi.

Mitä teen, jos vuokraamani tuotteet katoavat tai vahingoittuvat vuokra-aikana?
Ilmoita mahdollisista katoamisista tai vahingoista välittömästi asiakaspalveluumme osoitteeseen contact@vaununi.fi. Lisätietoja löydät sivuiltamme kohdasta Vuokrausehdot (Rental Terms).

Täytyykö tuotteet puhdistaa ennen palautusta?
Pyydämme asiakkaitamme käsittelemään tuotteita huolellisesti ja palauttamaan ne samassa kunnossa kuin vastaanotettaessa. Likaisista tuotteista perimme 50 euron puhdistusmaksun.

MUUTOKSET, PERUUTUKSET JA HYVITYKSET

Matkani peruuntui – saanko rahani takaisin?

Kyllä. Jos perut varauksesi vähintään 48 tuntia ennen vuokra-ajan alkua, saat täyden hyvityksen.

Mikäli peruutus tehdään alle 48 tuntia ennen vuokrauksen alkua, varausmaksua ei palauteta.

Voinko muuttaa vuokrausaikoja varauksen jälkeen?
Kyllä, mikäli tuotteita on saatavilla. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian, niin autamme varauksen muuttamisessa.

Mitä tapahtuu, jos lentoni myöhästyy tai lentoyhtiö peruuttaa sen?
Ymmärrämme, että matkasuunnitelmat voivat muuttua yllättäen. Ilmoita meille tilanteestasi pikimmiten, niin käsittelemme tapauksen yksilöllisesti.

Mistä tiedän, että peruutukseni on onnistunut?
Saat vahvistussähköpostin, kun peruutus tai muutos on käsitelty.

VARAUKSET, MAKSUT JA NOUTO/PALAUTUS

Miten maksu suoritetaan?
Kaikki maksut suoritetaan turvallisesti verkkosivuillamme sen jälkeen, kun olet valinnut tuotteet ja viimeistellyt tilauksen.

Hyväksymme Visa-, Mastercard- ja Amex-kortit sekä Apple Payn ja PayPalin.

Voinko maksaa noudon yhteydessä?
Ei, maksua ei voi suorittaa paikan päällä. Kaikki vuokraukset on maksettava etukäteen verkossa ennen vuokra-ajan alkamista.

Mistä noudan ja palautan vuokratut tuotteet?
Nouto ja palautus tapahtuvat Alepa-myymälässä, joka sijaitsee tuloaulassa 2:n P-kerroksessa. Löydät tarkemmat ohjeet ja kartan kohdasta “Find Us”. Varauksen voi noutaa noutopäivänä klo 00.00 alkaen, ja varaus tulee palauttaa palautuspäivänä klo 23.59 mennessä.

Miten toimin, jos lentoni lähtee myöhään illalla tai varhain aamulla?
Palvelumme on avoinna ympäri vuorokauden, joten voit palauttaa vuokratuotteet milloin tahansa, noudattaen varausvahvistuksessa annettuja ohjeita.

Voiko joku muu noutaa varaukseni puolestani?
Kyllä. Varauksen voi noutaa myös muu henkilö, kunhan hän esittää varausvahvistuksen ja varaustunnuksen.

Täytyykö turvaistuin pakata jotenkin?
Ei tarvitse! Jokainen vuokrattu turvaistuin toimitetaan kestävään, ruumakäsittelyä varten suunniteltuun kuljetusreppuun, joten sinun ei tarvitse huolehtia pakkauksesta itse.

VUOKRATUT TUOTTEET LENNOILLA

Voinko käyttää vuokrattua rattaita lentoasemalla ennen lentoa?
Kyllä! Koska noutopisteemme sijaitsee ennen turvatarkastusta Helsinki-Vantaan lentoasemalla, voit käyttää rattaita heti ja liikkua vaivattomasti lentokentällä lapsesi kanssa.

Voinko ottaa vuokratut rattaat lentokoneen matkustamoon?
Kyllä! Babyzen YOYO (0+ & 6+) täyttää useimpien lentoyhtiöiden käsimatkatavaran kokovaatimukset, joten voit ottaa rattaat mukaasi matkustamoon muiden käsimatkatavaroiden kanssa.

Suosittelemme kuitenkin tarkistamaan asian etukäteen omalta lentoyhtiöltä, sillä käytännöt voivat vaihdella. Kokemuksemme mukaan kaikki Helsinki-Vantaalta operoivat lentoyhtiöt sallivat Babyzen YOYO -rattaiden mukaan ottamisen matkustamoon.

Jos matkustamo on täynnä eikä käsimatkatavaroille ole tilaa, Babyzen YOYO voidaan kuljettaa turvallisesti ruumassa.

Voinko viedä rattaat tai turvaistuimen ruumaan?
Kyllä. Useimmat lentoyhtiöt sallivat lastentarvikkeiden, kuten rattaiden ja turvaistuimien, kuljettamisen maksutta ruumassa. Suosittelemme kuitenkin tarkistamaan oman lentoyhtiösi käytännöt ennen matkaa mahdollisten poikkeusten varalta.

Tarjoatteko kuljetuspusseja rattaille ja turvaistuimille?
Kyllä. Kaikki vuokrattavat rattaat ja turvaistuimet toimitetaan kuljetuspusseissa tai kestävissä kuljetusrepuissa, jotka suojaavat tuotteita koko matkasi ajan.